آموزش پتینه و محصولات هنری, دسته‌بندی نشده, رنگ اپوکسی, رنگ پلی اورتان

رنگ کاشی آشپزخانه

رنگ کاشی آشپز خانه

رنگ کاشی آشپزخانه

  • رنگ کاشی آشپز خانه

کاشی و سرامیک با توجه به دوام و نگهداری کم ، ماده ای ایده آل برای کفپوش آشپزخانه ، میزهای پیشخوان و پشت پرده است. با این حال ، کاشی اشتباه می تواند ظاهری فرسوده و قدیمی به آشپزخانه شما بدهد که کاملاً با لوازم و دکوراسیون مدرن سازگار نیست. به جای پاره کردن کاشی و جایگزینی آن ، ممکن است راه حل آسان تر و کم هزینه ترجیح دهید:

آشپزخانه خود را با رنگ آمیزی کاشی و سرامیک درست کنید. در حالی که روند کار نیاز به برخی کارهای آماده سازی دقیق دارد .این یک پروژه ساده است که یک فرد مبتدی می تواند با آن راحت برخورد کند.

  • نقطه درست را انتخاب کنید

در حالی که می توانید هر کاشی و سرامیک آشپزخانه را رنگ آمیزی کنید ، نقاط خاصی وجود دارد که احتمالاً رنگ در آنها بالا می ماند.

هنگام رنگ آمیزی کاشی و سرامیک ، مناطق پر رفت و آمد و مرطوب می تواند مشکل ساز شود ، بنابراین ممکن است بخواهید از کف و میز کنار سینک ظرفشویی اجتناب کنید.

در عوض ، مناطقی از آشپزخانه را انتخاب کنیدمانند:

قسمت پشتی اجاق گاز ، یا میز آشپزخانه ای که دور از سینک ظرفشویی واقع شده باشد.

  • کاشی را آماده کنید
برای اینکه رنگ به سرامیک بچسبد ،

باید قبل از برداشتن برس ، کاشی آشپزخانه را آماده کنید.

تمیز کردن کاشی کلیدی است ، زیرا باقی مانده از خاک ، چربی و قالب می تواند از چسبندگی مناسب رنگ جلوگیری کند.

از پاک کننده کاشی تجاری کمی ساینده برای از بین بردن هرگونه لکه ای که ممکن است روی سطح کاشی وجود داشته باشد استفاده کنید.

در صورت وجود قالب ، کاشی را با مواد سفید کننده یا پراکسید هیدروژن نیز بشویید.

هنگامی که کاشی تمیز شد ،

آن را سنباده بزنید. کاشی و سرامیک دارای براق است که رنگ را به خوبی نمی گیرد.

سنباده زدن سطح باعث ایجاد بافتی می شود که چسبندگی رنگ را آسان می کند.

اطمینان حاصل کنید که کاشی ها را دوباره پاک کنید تا قبل از رنگ آمیزی ، گرد و غبار شن و ماسه پاک شود.

  • اگر کاشی شما  آسیب دیده است

قبل از رنگ آمیزی تعمیرات را انجام دهید. برای پر کردن هرگونه تراشه یا ترک از دیگ بخار یا اپوکسی استفاده کرده و اجازه دهید تا چند روز قبل از شروع به رنگ آمیزی خشک شود.

  • محصولات مناسب را انتخاب کنید

  یک آغازگر اتصال اپوکسی یا یورتان انتخاب کنید تا یک سطح ایده آل برای چسبیدن رنگ فراهم کند. فرمول اپوکسی معمولاً بهترین گزینه است زیرا بیشترین دوام را دارد و می توانید آن را با هر نوع رنگی پر کنید.

وقتی صحبت از خود رنگ می شود ، فرمول براق یا نیمه براق را انتخاب کنید. می توانید از لاتکس ، روغن یا رنگ اپوکسی استفاده کنید. لاتکس معمولاً به سرعت خشک می شود ، اما پایان نرمتری دارد که در صورت خراشیده شدن سطح ، می تواند پاره شود.

خشک شدن رنگ بر پایه روغن بیشتر طول می کشد و تمیز کردن آن سخت تر است ، اما معمولاً دوام آن دوام بیشتری دارد. اگر کاشی و سرامیک اطراف ظرفشویی آشپزخانه یا زمین را نقاشی می کنید ، رنگ اپوکسی را انتخاب کنید که به طور کلی با دوام ترین است.

  • آهسته و ثابت

وقتی نوبت به استفاده از رنگ می رسد ، صبر لازم است.  یک رنگ ضخیم و سنگین روی کاشی قرارندهید تا سریعتر تمام شود. هرچه لایه ها ضخیم تر باشند ، احتمال پوست یا پارگی آنها بیشتر است. در عوض ، چند لایه نازک بزنید ، اطمینان حاصل کنید که قبل از افزودن لایه بعدی ، هر لایه کاملا خشک شود. هنگامی که از پوشش کاشی ها راضی هستید ، اجازه دهید رنگ برای دو تا سه روز خشک شود. بعد از اینکه کاملاً خوب شد ، می توانید چند لایه از پوشش رویی شفاف و پایه آب استفاده کنید تا از کاشی رنگ شده در برابر رطوبت ، خراش و آسیب های دیگر سطح محافظت کند.

رنگ کاشی آشپز خانه Epoxy

فروشگاه رنگ عتیق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *