آموزش, آموزش شمع سازی, دسته‌بندی نشده, لوازم شمع سازی, وسایل شمع سازی

پارافین مایع شمع

پارافین مایع شمع

پارافین مایع شمع

پارافین مایع شمع چیست؟

این پارافین از غلظت پایینی برخوردار میباشد و روغنی شکل است ، برای ساخت شمع مایع بکار گرفته میشود و شفافیت آن و بیرنگ بودن آن رابطه ی مستقیم دارد.

موم پارافین یا موم مایع برای شمع

موم پارافین یا موم مایع ، به ویژه برای استفاده در مراسم مذهبی.
سوزاندن آسان بدون بو و دود که ممکن است به کنده کاری ، تصاویر یا جواهرات آسیب برساند.
موم پارافین یا موم مایع ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت عالی.
بدون ایجاد آلودگی ، یا باقی مانده یا لکه می سوزد.
ظرف ایمنی جدید یک لیتری ، طبق مقررات (اتحادیه اروپا) شماره 276/2010:
موادی که می توانند به عنوان سوخت در لامپ های روغن ، تزئینی و/یا مذهبی استفاده شوند.
برچسب ها: دور از دسترس کودکان نگهداری شود. جرعه ای از موم مایع یا حتی مکیدن فتیله می تواند باعث آسیب ریه شود.
موم پارافین یا موم مایع باید در ظروف حداکثر 1 لیتر نگهداری شود.

موم پارافین یا موم مایع برای شمع ، چیست؟

پارافین مایع مشتق شده از روغن احتراق آسان و منظم است. ویژگی های پارافین مایع ، علاوه بر موارد دیگر ، آن را برای استفاده در شمع ها ایده آل می کند. پارافین مایع تماسهای پیوسته ای شبیه به موم شمع ایجاد می کند.

برای تولید پارافین مایع ، روغن در معرض دو فرایند شیمیایی متوالی قرار می گیرد. در اولین فرآیند ، روغن تحت یک سری تغییرات قرار می گیرد که منجر به ایجاد پارافین جامد با ظاهری سفید رنگ می شود.

در مرحله دوم ، پارافین جامد برای حذف پارافین مایع استفاده می شود. از طریق این فرآیندهای شیمیایی پارافین مایع با خواص مختلف حذف می شود. ویژگی های هر نوع مایع پارافین آن را برای مصارف مختلف مناسب می سازد. پارافین مایع را می توان برای درمان های پزشکی ، برای صنعت ساختمان و غیره استفاده کرد.

 

 

شمع پارافین

موم پارافین (یا موم نفت) یک جامد بی رنگ نرم است که از نفت ، زغال سنگ یا شیل نفتی مشتق شده است و از مخلوط مولکولهای هیدروکربن حاوی بین بیست تا چهل اتم کربن تشکیل شده است. در دمای اتاق جامد است و در حدود 37 درجه سانتیگراد (99 درجه فارنهایت) ذوب می شود و نقطه جوش آن بالای 370 درجه سانتی گراد (698 درجه فارنهایت) است.  کاربردهای رایج موم پارافین شامل روغن کاری ، عایق الکتریکی و شمع است ؛  از موم پارافین رنگ شده می توان مداد رنگی ساخت. متمایز از نفت سفید و سایر فرآورده های نفتی است که گاهی اوقات پارافین نامیده می شود.

شمع های پارافین بدون رنگ و بدون بو بدون بو و سفید مایل به آبی هستند. موم پارافین اولین بار توسط کارل رایکنباخ در آلمان در سال 1830 ایجاد شد و پیشرفت چشمگیری در صنعت ساخت شمعدان ایجاد کرد ، زیرا تمیزتر و قابل اطمینان تر از شمع های پیه می سوزاند و تولید آن ارزان تر بود.

در شیمی ، پارافین مترادف با آلکان استفاده می شود و هیدروکربن ها را با فرمول کلی نشان می دهد. این نام از لاتین (“به سختی”)  گرفته شده است ، به معنی “فاقد قرابت” یا “فاقد واکنش پذیری” ، که به طبیعت غیرفعال پارافین اشاره دارد.

خواص

موم پارافین بیشتر به صورت جامد سفید ، بی بو ، بی مزه و مومی با نقطه ذوب معمولی بین حدود 46 تا 68 درجه سانتی گراد (115 و 154 درجه فارنهایت) و چگالی حدود 900 کیلوگرم بر متر مکعب یافت می شود.  در آب نامحلول است ، اما در اتر ، بنزن و استرهای خاص محلول است. پارافین تحت تأثیر اکثر واکنش های شیمیایی متداول قرار نمی گیرد اما به راحتی می سوزد.  گرمای احتراق آن 42 MJ/kg است.

تاریخ

موم پارافین برای اولین بار در سال 1830 توسط شیمیدان آلمانی  هنگامی که سعی کرد وسایلی را برای جداسازی و تصفیه موثر مواد مومی که به طور طبیعی در نفت وجود دارد ایجاد کند ، ایجاد شد. پارافین پیشرفت بزرگی در صنعت شمع سازی داشت زیرا به طور تمیز و قابل اطمینان می سوزد و تولید آن ارزان تر از سوخت های دیگر شمع است. موم پارافین در ابتدا از نقطه ذوب پایین رنج می برد. با این حال ، این نقص بعداً با افزودن اسید استئاریک سخت تر برطرف شد. تولید موم پارافین در اوایل قرن بیستم به دلیل رشد صنایع نفت و بسته بندی گوشت که پارافین و اسید استئاریک را به عنوان محصولات جانبی ایجاد کردند ، رونق گرفت.

ساخت

مواد اولیه پارافین موم شل است که مخلوطی از روغن و موم است ، محصول جانبی تصفیه روغن روان کننده.

اولین قدم در ساخت موم پارافین ، برداشتن روغن از موم شل است. روغن با کریستالیزاسیون جدا می شود. معمولاً موم سست گرم می شود ، با یک یا چند حلال مانند کتون مخلوط شده و سپس سرد می شود. با سرد شدن ، موم از محلول متبلور می شود و فقط روغن باقی می ماند. این مخلوط به دو جریان فیلتر می شود: جامد (موم به همراه مقداری حلال) و مایع (روغن و حلال). پس از بازیابی حلال با تقطیر ، محصولات حاصله “موم محصول” (یا “واکس پرس”) و “روغن پا” نامیده می شوند. هرچه درصد روغن در موم کمتر باشد ، تصفیه شده آن بیشتر در نظر گرفته می شود (نیمه تصفیه شده در مقابل کاملاً تصفیه شده). موم محصول ممکن است بیشتر پردازش شود تا رنگ و بو از بین برود. ممکن است موم در نهایت با هم ترکیب شود تا خواص مورد نظر مشخصی به دست آید

 

پارافین شمع سازی

فروشگاه پارسا هنر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *