آموزش پتینه و محصولات هنری, جوهر رنگ الکلی, دسته‌بندی نشده, رنگ اپوکسی, رنگ پلی اورتان, رنگ هنری

رزین اپوکسی چیست ؟

رزین اپوکسی چیست ؟

رزین اپوکسی چیست ؟ ?What is epoxy resin

رزین های اپوکسی ،

همچنین به عنوان پلی اپوکسیدها شناخته می شوند ، دسته ای از پیش پلیمرها و پلیمرهای واکنشی هستند که حاوی گروه های اپوکسید هستند. … واکنش پلی اپوکسیدها با خود یا با سخت کننده های چند منظوره ، یک پلیمر گرمازا را تشکیل می دهد ،

اغلب با خواص مکانیکی مطلوب و مقاومت حرارتی و شیمیایی بالا .

رزین های اپوکسی

ممکن است با خود هم از طریق هموپلیمریزاسیون کاتالیزوری یا با طیف وسیعی از واکنش دهنده های مختلف از جمله آمین های چند منظوره ، اسیدها (و انیدریدهای اسید) ، فنل ها ، الکل ها و تیول ها (که معمولاً مرکاپتان نامیده می شوند) واکنش نشان دهند.

این واکنش دهنده های مشترک غالباً به عنوان سخت کننده یا درمان کننده نامیده می شوند و واکنش اتصال متقابل معمولاً به عنوان درمان کننده نامیده می شود.

واکنش پلی اپوکسیدها

با خود یا با سخت کننده های چند منظوره ، یک پلیمر گرمازا را تشکیل می دهد ، که اغلب دارای خواص مکانیکی مطلوب و مقاومت حرارتی و شیمیایی بالایی است. اپوکسی دارای کاربردهای گسترده ای است ،

از جمله پوشش های فلزی ، استفاده در الکترونیک / اجزای الکتریکی / LED ، مقره های الکتریکی با فشار بالا ، تولید برس رنگ ، مواد پلاستیکی تقویت شده با الیاف و چسب ها برای اهداف ساختاری و اهداف دیگر.

رزین اپوکسی

به دلیل کیفیت چسبندگی قوی که دارد ، باعث شده است که این محصول به عنوان یک محصول همه کاره در بسیاری از صنایع شناخته شود. این مقاومت در برابر گرما و کاربردهای شیمیایی را ارائه می دهد ، و آن را به یک محصول ایده آل برای هر کسی که تحت فشار تحت فشار قرار دارد نیاز دارد. رزین اپوکسی نیز محصولی با دوام است که می تواند با مواد مختلفی از جمله: چوب ، پارچه ، شیشه ، چینی یا فلز مورد استفاده قرار گیرد. مهم است که توجه داشته باشید ، رزین اپوکسی مقاوم در برابر آب در نظر گرفته نمی شود. تکرار شرایط مرطوب یا مرطوب می تواند به مرور زمان خراب شود که بر دوام تأثیر می گذارد.

استفاده از رزین اپوکسی به عنوان چسب

یکی از رایج ترین کاربردهای رزین اپوکسی برای اهداف چسبندگی است. به این دلیل که خواص قوی اپوکسی چسب های ساختاری و مهندسی را امکان پذیر می کند. معمولاً از رزین اپوکسی در ساخت وسایل نقلیه ، اسنوبرد ، هواپیما و دوچرخه استفاده می شود. اما چسب های اپوکسی فقط به کاربردهای ساختاری محدود نمی شوند. در واقع ، آنها می توانند تقریباً در هر برنامه ای استفاده شوند. به طور کلی ، اپوکسی به دلیل گزینه های متنوعی که در تنظیم دارد ، مورد استفاده قرار می گیرد. می تواند انعطاف پذیر یا سفت و سخت شود ، در گزینه های مات و شفاف متفاوت باشد.

 

رزین اپوکسی چیست ؟

رزین اپوکسی چیست ؟

استفاده از رزین اپوکسی برای الکترونیک و سیستم های الکتریکی

رزین اپوکسی با قرار دادن بخش مهمی در صنعت الکترونیک ، در تولید عایق ها ، موتورها ، ترانسفورماتورها و ژنراتورها استفاده می شود. از آنجا که رزینهای اپوکسی عایقهای خارق العاده ای هستند و از گرد و غبار ، رطوبت و اتصال کوتاه محافظت می کنند ، یکی از رزینهای اصلی مورد استفاده در ایجاد مدار نیز می باشد.

 

استفاده از رزین اپوکسی برای نقاشی

رنگ اپوکسی که به عنوان پوشش پودری شناخته می شود ، در بسیاری از کالاهای خانگی مانند خشک کن ، واشر ، اجاق گاز و کالاهای سفید مشابه یافت می شود. به طور معمول ، این نوع رنگ در تنظیمات تجاری بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ اپوکسی با تمیز کردن آب و پوشش محافظ سخت ، گزینه ای عالی برای لوازم خانگی است. به همین ترتیب ، چدن ، آلومینیوم ریخته گری و فولاد چدن نیز فلزات دیگری هستند که با این کاربرد نقاشی به خوبی کار می کنند.

استفاده از رزین اپوکسی برای پوشش ها و درزگیر

اپوکسی همچنین به دلیل خاصیت جلوگیری از خوردگی شناخته شده است ، و آن را به یک راه حل ایده آل برای بسیاری از اشیا خانگی تبدیل کرده است که به طور معمول ممکن است با زمان زنگ بزنند. مواردی از جمله قوطی های رنگی ، ظروف فلزی و غذاهایی که به طور معمول اسیدی هستند ، به طور معمول قبل از استفاده پوشانده می شوند.

کاربرد دیگر رزین اپوکسی ،

کاربردهای تزئینی کف است. کفپوش تراشه ، کف ترازو و سایر گزینه های کفپوش کل با رزین اپوکسی پوشانده شده اند. کفپوش اپوکسی یک گزینه سازگار با محیط زیست برای گزینه های کفپوش سنتی است زیرا نیاز به سموم دفع آفات و مصرف آب را کاهش می دهد.

رزین اپوکسی چیست ؟

رزین اپوکسی چیست ؟

 

استفاده از رزین اپوکسی برای تعمیرات
به دلیل خاصیت چسبندگی زیاد ،

بسیاری از مصرف کنندگان از رزین اپوکسی برای تعمیر و نگهداری اشیا household خانگی خود استفاده می کنند.

وسایل شکننده مانند شیشه ، سرامیک و ظروف چینی را می توان به سرعت با رزین اپوکسی ثابت کرد و به ایمن سازی وسایل شکسته یا چسبیده به قطعه اصلی کمک کرد.

به همین ترتیب ،

رزین اپوکسی همچنین می تواند در بسیاری از مواد دیگر به روشی مشابه استفاده شود. چوب ، فلز ، لاتکس یا سایر مواد مصنوعی مشابه نیز می توانند تعمیر شوند.

با استفاده از رزین اپوکسی بر روی یک قطعه در غیر این صورت شکننده ، شما یک سد نازک و محکم ایجاد می کنید که به طور ایمن متصل می شود و در طول سال ثابت می ماند.

 

تکنیک پتینه

در سال های جدید رزین اپوکسی در تکنیک های هنری بسیار طرفدار پیدا کرده و تقاضای زیادی در این سبک پتینه را دارد.

 

 

 

 

 

 

برای خرید و تهیه رزین های اپوکسی میتوانید با شماره 02177833030 تماس بگیرید .

 

 

رزین اپوکسی چیست ؟

رزین اپوکسی چیست ؟

رنگ اپوکسی چوب

رنگ اپوکسی

جوهر الکلی رزین

رنگ اپوکسی کاشی

اسپری رنگ متالیک

فروشگاه رنگ اینترنتی پارسا هنر

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “رزین اپوکسی چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *